fredag 4 februari 2011

Bored, bored, I'm chairman of the board...eh, bored!

Någon ordförande är jag icke. Men ack, den som vore, borde jag väl säga. Icke. I mitt liv, mitt alldeles eget liv, det som jag lever utanför mitt arbete, är jag aldrig uttråkad. Leda existerar inte för mig...i mitt liv utanför arbetet. Likafullt är jag just nu ytterligt och komplett uttråkad av och på mitt arbete. Hur kan två sidor av samma verklighet differera så fullkomligt? Tja, när arbetet är intetsägande, när det inte finns tillstymmelse till medbestämmande, när arbetsmiljön är sänkt till bottens botten, tja då är det lätt att bli uttråkad. När endast kroppen, dess muskler och energi behövs för att utföra sysslorna, utan att kreativiteten, tanken, är inblandad, tja då blir det så. Vad göra? Jo, fly. Fly till en annan plats, medan arbetet utförs. Flykt till en plats inuti där alla sinnen får sitt är det enda som hjälper. Jag har ett antal platser i världen och ytterligare ett par ställen inuti jag kan fly till. Jag tackar ödmjukt försynen att jag är begåvad med ett visst mått fantasi.

1 kommentar: