torsdag 26 maj 2011

Snart.... En stor Lycka!


...alldeles snart, bara ett par tre dagar kvar innan jag ger mig iväg igen. Ikväll strilar regnet utanför, 12 ynka plusgrader i luften, men med Peteris Vasks musik på spelaren känns verkligheten spännande. Och det faktum att jag inom kort kommer att resa söderut till en vulkanö i Medelhavet tillsammans med älskade tösen, ter sig fullständigt overkligt. Och overkligt spännande och fantastiskt! Förmodligen kommer jag inte att tro på mina sinnen förrän vi är där, bland blommande apelsin- och jakarandaträd, under varm sol och med en horisont att glo på från hotellrumsbalkongen under sex hela dagar. Vi kommer att höra italienska - språket med den sjungande melodin - och vi kommer att äta italiensk...eller snarare siciliansk mat och njuta siciliansk kultur och insupa siciliansk historia, kanske bada i den Joniska delen av Medelhavet och framför allt få vara tillsammans och bara ta det lugnt, bara vara... Är det verkligen sant? Jo, jag har biljetten framför mig, väskan redan halvpackad, väderprognosen kollad och dubbelkollad, resfebern på högsta nivå samt längtan stor och skön. En stor Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar