måndag 11 juli 2011

Sicilien # 3 Krater

Här står en mycket modig mänska. Hon filmar på dryga 3000 meters höjd. Själv vågade jag mig inte ända upp utan fick akut vända kosan nedåt när jag plötsligt insåg hur högt uppe jag var och hur smal stigen uppåt var och hur brant det stupade på båda sidor om mig. Den lilla men mycket modiga mänskan där uppe filmade 360 grader runt hela kratern, som förmodligen heter Silvester och när jag tittar på den filmen infinner sig än en gång svindelkänslan.
Etna var en fantastisk upplevelse! Högt ovan molnen vandrade vi på lavagrus som knarrade under fötterna som jag antar att bara just lavagrus gör. På sina ställen fanns snö under gruset. Vid ett par tillfällen omslöts vi av våtkalla moln som drog förbi, bara för att strax återse skuggor och sol över toppen som låg 300 meter upp och kanske halvannan kilometer därifrån. En oförglömlig upplevelse tillsammans med en mycket modig och mycket älskad mänska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar