fredag 28 oktober 2011

Höst 2011

Hösten har varit ljuvlig detta år. Den har varit lång, mild och vacker. Jag njuter varje förmiddag under min runda i Slottsskogen av färger och dofter, som är både nya och gammalt bekanta. Jag tänkte härom dagen på, att när jag fick min första egna kamera, så var höstbilder mina första motiv. Jag minns till och med hur de såg ut!
En favoritplats som jag passerar mest varje dag, är en dunge av vad jag tror är bokar och just nu ligger löven som en tjock, mjuk matta på marken. Det är en förtrollande plats, som man magnetiskt dras till som vore man järnspån.
Jag passerar även en damm där änder huserar och ett svanpar. De glider tyst fram i det svarta vattnet, alltid nära varandra. Jag har respekt för svanar. Svanar utstrålar integritet. Jag vill inte gärna samtala med dem, men njuter av deras skönhet.
Hösten är min favoritårstid och just denna pågående höst kan jag njuta alldeles särdeles stort.

1 kommentar:

  1. Och av bok kommer ordet bokstav och tänk vad fantastiskt att det en gång i tiden var vad människor skrev på. Svårt att tänka sig, tycker moderna jag. /Sussi

    SvaraRadera