tisdag 18 oktober 2011

Sicilien # 5 Bougainvillea

Allt var bougainvillea!
Det fanns så mycken blom, så många färger, en sådan prakt att den är svår att beskriva. Eftersom jag inte är särskilt bevandrad i botanik, så utbrast jag varje gång jag såg färggrann blom: Bougainvillea! Inte visste jag då att jag förmodligen hade rätt åtminstone 50 % av gångerna. På fotot träder jag och S försiktigt i en park, nära där vi huserade. Citronträd och även apelsin, kaktusar och...bougainvillea. Ljuvligaste minnen att försiktigt promenera omkring i, en ruskregnig oktoberkväll här hemma i Svedala. Tacksamhet stor över att få ha upplevt allt detta...

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Och ja, helt otroligt att ha fått uppleva detta. Du sa ju hela tiden då vi var där att jag är snabb på att smälta nya upplevelser... men det visar sig att jag fortfarande processar detta. Och ibland har jag svårt att tro att vi var där. Och jag uppskattar det mer & mer för varje dag som går. Underbart!

    SvaraRadera
  2. Ha ha... äntligen kan jag kommentera!!

    SvaraRadera