fredag 6 juli 2012

Att vänta på något gott...

Fem arbetsdagar kvar innan årets sommarsemester tar vid och aldrig har den väl känts så god att vänta på och längta till! För en tid sedan översvämmades jag av en Längtan till något - en plats - som jag förmodligen inte kommer att besöka förrän om ett knappt år. Det kändes tungt och svårt. Längtan riste i bröstet. Men så kom en god vän med rådet: "Njut av din Längtan!" Och det är ju precis det man alltid bör göra. Oavsett om man längtar till något långt fram i tiden eller något lite närmare. Man bör ta Längtan till sig, låta sig omhuldas av den, leva i den, drömma och planera.
Idag står min största Längtan istället till den härliga gemenskap som jag kommer att åtnjuta under några juli- och augustiveckor. Älskade Tösen min kommer med sin sambo och vi tillbringar några dagar här hos mig, med vad jag hoppas är sol ute, sol i sinne, god mat och massor av roliga aktiviteter. Samt avkoppling förstås! Längtar!
Sen beger jag mig norrut, återser kära mamma i Mellansverige för att sedan fortsätta resan till paradiset, lugnet i Ångermanland. Två hela veckors samvaro med kära Syster, dito svåger och dito hund och dito fader med moatjé. Ukuleleövningar, flottfärd längs stilla älv, mer god mat & dryck med mera, står på agendan. Allt detta och jag har ytterligare en vecka - ett helt oskrivet blad! -ledigt! Det kan omöjligt bli bättre. Längtan! Njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar